Previše je informacija i medija, a publika nije sigurna kome vjerovati!

Najveći izazov danas je pronalazak tačnih informacija, u svijetu nistinitih i glasnih. A biti novinar zaista je velika avantura, jer na sve strane imate prenosioce različitih informacija. Prava stvar je prenijeti činjenice, tačno i nepristrasno. Novinarska etika u digitalnom svijetu i svijetu brzih klikova je zaista na velikom testu. I u narednom periodu će biti sve izazovnije i izazovnije, jer svijet postaje sve bučniji, a količina dostupnih informacija i broj komunikatora se stalno povećava. Utjecaj medija i medijskih radnika je veliki, a samim tim je i mač sa dvije oštrice jer se može i pogrešno iskoristiti. Imati, odnosno posjedovati utjecaj, znači da novinar ili medij mogu napraviti veliku promjenu u svojoj okolini. Možemo naći svakodnevne primjere kada su mediji opravdano ili neopravdano uzdigli ili optužili određenu osobu za određenu akciju ili djelovanje, kada su pogrešno prenijeli informacije, kada nisu provjerili navode i slčno, te time prouzrokovali velike štete, kako pojedincima, tako i društvu. Zbog neodgovornih pojedinaca i medijskih kuća, kredibilitet novinara i medija poput televizije, radija i novina je upitan. A upravo navedeni mediji su kanal komunikacije u koje starije generacije i dalje imaju najveće povjerenje. Društvene mreže osvajaju mlađe populacije. Oni traže istinu na mrežama u kojima i sami sudjeluju.

Uloga savjesnog i etičnog novinara je da ispravnim načinom komuniciranja „prereže“ put kroz glasnu džunglu vijesti inetačnosti koje se šire preko interneta, ali i klasičnih medija. Dobra i kvalitetna komunikacija je jednostavna, precizna i ispravna. Za svakog novinara imperativ treba biti jednostavnost, tj. da informacije koje prenosi budu jednostavne i razumljive. Uvijek je potrebno držati se istine i time će osigurati povjerenje auditorijuma.

Nositi se sa internetom i digitaliazacijom se moramo znati i moći nositi, jer tu je i hiperprodukcija informacija koje šalju dvosmislene poruke. Najveći izazov je otkrivanje različitih vrsta neistina, a baš to je zadatak novinara, boriti se protiv ove pošasti, a za istinu i objektivnost.

Svijet će i dalje postajati sve glasniji. Klasični mediji bore se za opstanak već danas. Naklade printanih izdanja će i dalje opadati, ali oni će i dalje postojati. Njihova uloga bit će odgovarajuća analiza društvenog stanja i informiranje, a kao takvi potencijalno će postati najskuplji medij. Govoreći o televiziji, njena budućnost je još uvijek neizvjesna i nejasna, s obzirom na pojavu brojnih streaming servisa. Blogovi i sadržaj autentičnih pojedinaca će i dalje rasti i razvijati se. Plaćeni sadržaji na internetskim kanalima i portalima postat će još važniji, a medijska konkurencija će se povećavati iz dana u dan. Stoga veliko breme ostaje na savjesnim i samosvjesnim novinarima u prenošenju tačnih informacija.

(Udruženje novinara i medijskih radnika “Nino Ćatić”, Amra Ž.B.)

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime